FAQ

Hier vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over wonen in Tango.

Algemeen en financiën

Wat zijn de voorwaarden om voor Tango in aanmerking te komen?

• Je moet ingeschreven staan bij Woningnet Regio Utrecht.
• Het gezamenlijk inkomen mag niet hoger zijn dan € 40.765,- (1-persoonshuishouden) of € 45.014,- (meerpersoonshuishouden).
• Om een aanbod te kunnen krijgen binnen dit woonconcept, dien je aanwezig te zijn op de informatiebijeenkomst. We willen graag dat je een bewuste keuze maakt.

Hoe worden de woningen toegewezen?

De woningen worden toegewezen op basis van jouw wachttijd bij Woningnet. Dus, wie de langste wachttijd heeft, krijgt als eerste een woning aangeboden, mits hij /zij op de informatiebijeenkomst aanwezig was.
Een deel van de woningen wordt toegewezen aan cliënten van de Tussenvoorziening. Dit zijn kandidaten met een zorgindicatie. Het gaat om 55 woningen. Heb jij een zorgindicatie? Dan geldt deze dus niet voor dit project. Je mag natuurlijk wel reageren, maar je wordt geselecteerd op jouw wachttijd.

Hoeveel woningen zijn er?

Tango heeft in totaal 178 woningen. Mitros heeft 82 woningen, Portaal heeft er 96. 

Ongeveer één op de drie woningen wordt aangeboden aan een bewoner die uit de maatschappelijke opvang komt. Het gaat om 25 woningen van Mitros en 30 woningen van Portaal.



Welke documenten moet ik aanleveren?

Onderstaande documenten dien je aan te leveren, zodra je de informatiebijeenkomst hebt bijgewoond en je na afloop nog steeds enthousiast bent over het project en de woning.

Loondienst/uitkeringsgerechtigde:
– Acceptatieformulier;
– Uittreksel bevolkingsregister (niet ouder dan 1 maand);
– Verhuurders- en/of hypotheekhoudersverklaring (niet ouder dan 3 maanden);
– Inkomensverklaring 2021 (Pdf-bestand of inkomensgegeven delen met WoningNet-account via MijnOverheid);
– Loonstroken/betaalspecificatie van de afgelopen 3 maanden;
– Ouderschapsplan/echtscheidingsconvenant (indien van toepassing).

Zelfstandig ondernemer:
– Acceptatieformulier;
– Uittreksel bevolkingsregister (niet ouder dan 1 maand);
– Verhuurders- en/of hypotheekhoudersverklaring (niet ouder dan 3 maanden);
– Inkomensverklaring 2021 (Pdf-bestand of inkomensgegeven delen met WoningNet-account via MijnOverheid);
– Prognose winst- en verliesrekening 2023 (door een gewaarmerkte administratie- of accountantskantoor en voorzien van handtekening en een stempel);
– Uittreksel Kamer van Koophandel (niet ouder dan 6 maanden);
– Ouderschapsplan/echtscheidingsconvenant (indien van toepassing).

Student:
– Acceptatieformulier;
– Uittreksel bevolkingsregister met naam, huidige adres, geboortedatum en geboorteplaats, burgerlijke staat, overzicht adressen waar je hebt heft gewoond en overige personen die op jouw adres staan ingeschreven (niet ouder dan 1 maand);
– Verhuurders- en/of hypotheekhoudersverklaring (niet ouder dan 3 maanden);
– Bevestiging van de opleiding dat je een voltijd studie volgt. Dit kun je opvragen bij de studentenadministratie;
– Een bewijs van studiefinanciering van DUO van het huidige studiejaar.

Waar vraag ik een uittreksel bevolkingsregister aan?

Dit vraag je aan bij de gemeente, waar je staat ingeschreven. Dit kan via een afspraak bij het gemeentehuis of door digitaal aan te vragen via de website van de gemeente met DigiD.

Op het uittreksel bevolkingsregister moet het volgende staan: naam, huidig adres, geboortedatum en geboorteplaats, burgerlijke staat, overzicht adressen waar je hebt gewoond en overige personen die op jouw adres staan ingeschreven.

Wat is een verhuurdersverklaring of hypotheekhoudersverklaring?

Dit is een document dat jouw verhuurder en/of hypotheekverstrekker opstelt over de (huur)betalingen die je behoorde te betalen. Zij kunnen verklaren dat de huur en/of hypotheek inclusief bijbehorende rente altijd op tijd zijn voldaan en dat er geen betalingsachterstanden zijn.

Wat zijn de maandelijkse vaste lasten?

Naast de huurprijs en servicekosten moet je rekening houden met een aantal andere vaste lasten. Jouw individuele kosten voor energie e.d. zijn afhankelijk van jouw eigen verbruik. Verder betaal je als huurder belastingen, zoals waterschapsbelasting en afvalstoffenheffing. Voor de kosten voor verzekering van jouw inboedel en aansprakelijkheid, verwijzen we je graag door naar jouw verzekeringsadviseur.

Wanneer worden de woningen opgeleverd?

Naar verwachting worden de woningen in Q1 van 2023 opgeleverd.

Kan ik de woning bekijken?

Op dit moment wordt hard gebouwd aan de woningen, uit veiligheidsoverwegingen is het dan ook niet mogelijk om zelfstandig de bouwplek te betreden. We gaan op een later moment in gesprek met de aannemer om de mogelijkheden van een eventuele kijkdag te bespreken. Als hier meer duidelijkheid over is, informeren wij de kandidaten.

Woningen

Hoe worden de woningen afgewerkt?

Alle woningen worden opgeleverd met een keukenblok van Bribus voorzien van zowel drie onder- en drie bovenkasten. De kleuren van de kasten zijn en het aanrechtblad is van kunststof in de kleur ‘midnight dream’.

De badkamer wordt voorzien van een douche, wastafel en bij sommige type een toilet. De wand wordt betegeld in de kleur wit 0490L 1520 (staand) tot het plafond. De vloer wordt betegeld in de kleur middelkoel grijs. In sommige woningen is het toilet apart. Het toilet wordt betegeld in de kleur wit 0490L 1520 (staand) tot een hoogte van 1,4 meter. De vloer wordt betegeld in de kleur middelkoel grijs.

Hoe zijn de wanden en vloeren in de woning afgewerkt?

De wanden worden behangklaar opgeleverd. Behangklaar stucwerk is glad stucwerk wat geschikt is voor afwerking met dikker behang te behangen (zoals glasvezelbehang) of om af te werken met pleisterwerk. Er mogen kleine oneffenheden in het stucwerk zitten want na het aanbrengen van behang op de muur zijn deze niet meer zichtbaar.

De vloeren worden kaal opgeleverd. Dat betekent dat de huurder de vloer zelf moet egaliseren voordat de vloer gelegd kan worden.

Hoe worden de woningen verwarmd?

Alle woningen zijn voorzien van vloerverwarming met stadswarmte. De badkamer is voorzien van elektrische handdoekradiator.

Wanneer kan ik elektra en water regelen?

Je kunt dit pas doen na de oplevering i.v.m. het doorgeven van meterstanden.

Ben ik vrij in de keuze van energieleverancier?

Voor elektriciteit ben je vrij in jouw keuze voor een leverancier. Echter wordt de
(stads)warmte door een vaste exploitant geleverd, namelijk door Eneco. Hierin dien je dus
bij een vaste exploitant jouw warmte af te nemen. Het water dien je af te nemen bij Vitens.

Is er een glasvezel- en/of kabelaansluiting aanwezig?

Ja, er is zowel glasvezel als kabelaansluiting in de woning. KPN is verantwoordelijk voor glasvezel en ZIGGO voor de kabelaansluiting. Je sluit zelf een abonnement af met één van de providers.

Zijn de zonnepanelen op de woning aangesloten?

Op het dak van Tango zijn zonnepanelen aanwezig. Deze zijn aangesloten op jouw woning. Ieder appartement heeft een aantal zonnepanelen, dit verschilt per type appartement. De PV-verdeler vind je terug in de meterkast van jouw woning.

Heeft de woning een eigen berging voor opslag van bijvoorbeeld fietsen?

Nee, de appartementen beschikken niet over een externe berging in de onderbouw. Er is wel een gemeenschappelijke fietsenberging in de parkeergarage.

Waar zit de wasmachineaansluiting?

De wasmachineaansluiting bevindt zich in de (inpandige) berging van het appartement.

Hoe hoog is het plafond?

De plafondhoogte is minimaal 2,6 meter.

Mag ik boren aan de buitengevel?

Het is niet toegestaan om aan de buitenkant van de woning te boren. De buitengevels zijn voorzien van steenstrips.

Het gebouw

Zijn er liften in het gebouw?

In het gebouw zijn 3 liften aanwezig. Het formaat van de liftkooi is ca. 1,1 meter x 2,2 meter x 2,1 meter (l x b x h). De liftdeur heeft een vrije doorgangsbreedte van 0,9 meter x 2,1 meter.

Is het gebouw rolstoeltoegankelijk?

Het gebouw is niet rolstoeltoegankelijk. Dat wil zeggen dat de doorgang van en naar de woning niet altijd voldoende ruimte biedt om een draaicirkel te maken. Ook in de woning zelf is er onvoldoende ruimte om een draaicirkel te maken.

Waar kan ik mijn scooter of scootmobiel parkeren? Kan ik deze elektrisch opladen in de berging of garage?

Scooters kunnen geparkeerd worden in de fietsenstalling. Er is een ruimte voor scootmobiels tussen de hoofdentree en de fietsenberging. Voor de scootmobiels zijn er oplaadpunten.

Kan ik mijn e-bike of elektrische scooter in de stalling opladen?

Nee, dit kan niet. In de fietsenstalling zijn geen stroompunten aanwezig

Welke parkeergelegenheden zijn er beschikbaar?

Parkeren bij Tango is mogelijk in de ondergrondse parkeergarage. In totaal 108 parkeerplaatsen, waarvan 55 van Portaal en 53 van Mitros. Er is een beperkt aantal plekken beschikbaar en alleen voor bewoners. De doorrijhoogte is 2,10 meter. De kosten voor een parkeerplaats bedragen € 40,00 per maand excl. servicekosten.

Op straat kun je ook parkeren, echter geldt rondom het gebouw wel betaald parkeren.

Nog vragen?

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Stuur ons dan een bericht. Vragen over een woning van Portaal mail je naar tango@portaal.nl. Heb je een vraag over een woning van Mitros? Mail naar: tango@mitros.nl. Heb je een algemene vraag? Mail dan naar info@wonenintango.nl .